Listopad

  • A oto efekty dwumiesięcznej pracy i przygotowań do obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez naszą ukochaną ojczyznę – Polskę.

 

I finał na placu punktualnie o godzinie 11:11 – wszyscy śpiewaliśmy 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”

 

 

  • W kąciku „co jeszcze porabiamy w przedszkolu” między innymi: zabawy z ciastoliną i masą plastyczną, owocowy wygibajtus, loteryjki, gry logiczne oraz ulica z drewnianych płyt i figur;

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Zdobywaliśmy wiedzę oraz utrwalaliśmy już nabytą wcześniej na temat wody i jej obiegu w przyrodzie; wykonywaliśmy różne eksperymenty, aby poznać stany skupienia wody, kolor oraz kształt; sprawdzaliśmy także co pływa a co tonie; wyniki doświadczeń zaznaczaliśmy w swoich kartach pracy;

 

 

  • Listopad rozpoczęliśmy bardzo pięknie; mieliśmy wspaniałych gości; przybyli nasi rodzice, abyśmy wspólnie świętowali 100 lat niepodległości w naszym kraju; śpiewaliśmy, tańczyliśmy najpierw dla rodziców a potem razem z nimi; każdy z nas wykonał też biało- czerwone serce dla Polski;

 

 

cele programowe:

Będziemy kształtować poczucie przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina oraz rozwijać myślenie przyczynowo – skutkowe na podstawie informacji o relacjach rodzinnych; poznamy pojęcie: drzewo genealogiczne; utrwalimy określenia: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od;

Będziemy kształtować wrażliwość i empatię w stosunku do zwierząt domowych i dzikich; utrwalimy informacje na temat zwierząt gromadzących zapasy na zimę;

Będziemy rozpoznawać i nazywać ptaki pozostające na zimę w Polsce oraz odlatujące na zimę do ciepłych krajów;

Poszerzymy wiedzę na temat klasyfikacji zwierząt: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby;

Utrwalimy pojęcia związane ze zmianami pogody w cyklu pór roku, nazwiemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni;

Poznamy zjawisko skraplania się wody i jego skutków dla środowiska przyrodniczego; rozwiniemy myślenie operacyjne poprzez badanie stałości objętości płynów;

Z zakresu przygotowania do nauki czytania i pisania będziemy: ćwiczyć umiejętności określania głoski w nagłosie, wygłosie i śródgłosie; doskonalić umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej; rozwijać percepcję wzrokową i słuchową; rozwijać umiejętności czytania metodą sylabową i globalną; poznamy wielką i małą literę drukowaną i pisaną: M, m, T, t, D, d, Y, y; będziemy ćwiczyć umiejętności wyróżniania litery w wyrazach;

Z zakresu rozwijania umiejętności matematycznych: będziemy stosować określenia ilustrujące następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu; będziemy odtwarzać rytmy 3-4- elementowe; będziemy posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10; poznamy cyfry jako zapis graficzny liczb 4 i 5;

Poznajemy piosenkę „Polska”

Czy to noc, czy to dzień, w kraju naszym pięknie jest.                                                                                           Już od morza aż po góry.                                                                                                                           Szczyty Tatr cudne są, Giewont dumnie pręży pierś                                                                                                 i wzlatuje ponad chmury.

              Ref. Bo to nasz kraj, nasza Ojczyzna

                    Językiem mym – piękna polszczyzna.

                    Polska ziemia wzdłuż i wszerz

                    najcenniejsza dla mnie jest,

                    zawsze będę mieszkać tutaj.

Jezior blask, morza szum, wszystko dla mnie piękne jest

w ukochanym kraju moim.

Tutaj las, jezior blask każdym latem wzywa nas.                                                                                               Wiatr kołysze białe chmury.

 

A wiersza o „Dyziu marzycielu” nauczymy się w związku z poznawaniem zjawisk atmosferycznych; trochę sobie pomarzymy.

Położył się Dyzio na łące,                                                                                                                          Przygląda się niebu błękitnemu                                                                                                                                  I marzy:                                                                                                                                                            „Jaka szkoda, że te obłoczki płynące                                                                                                            Nie są z waniliowego kremu…                                                                                                                                 A te różowe…                                                                                                                                                   Że to nie lody malinowe…                                                                                                                                A te złociste, pierzaste –                                                                                                                                     Że to nie stosy ciastek…                                                                                                                                   I szkoda, że całe niebo                                                                                                                           Nie jest z tortu czekoladowego…                                                                                                                          Jaki piękny byłby wtedy świat!                                                                                                                        Leżałbym sobie, jak leżę,                                                                                                                                 Na tej murawie świeżej,                                                                                                                           Wyciągnąłbym tylko rękę                                                                                                                                          I jadł… i jadł… i jadł…”.

 

Październik

  • I co jeszcze porabiamy w przedszkolu; Będzie to od teraz nasz stały kącik;

Budujemy na przykład wieżę telewizyjną;

 

 

  • Jesienne inspiracje

Jesień oraz to, co z sobą niesie są dla nas inspiracją do działania. Rozwijamy wrażliwość estetyczną, wyrażamy

rozumienia świata za pomocą impresji plastycznych;

 

 

 

 

 

  • A oto jak dzięki zaangażowaniu naszych wspaniałych rodziców, babć, dziadków i dzieci powstał patriotyczny kącik. Znajdują się w nim nasze narodowe symbole, historyczne książki, śpiewniki, opowiadania dla dzieci, puzzle, medale, kokardy, portrety, filmy, żołnierski hełm dziadka Huberta oraz ostatnio wykonane przez dzieci chorągiewki, wiatraczki i kwiatki w narodowych barwach. Aż się chce śpiewać 4 zwrotki hymnu w takiej scenerii

 

 

 

 

 

  • Wrzesień i październik, to czas jesiennych zbiorów. Nasze dzieci mają wspaniałych rodziców i dziadków, gdyż zapewniają swoim pociechom odpowiednią dawkę witamin w naturze. Niedawno zostały obdarowane jabłkami. Później dyniami: ozdobnymi i jadalnymi.  Te pierwsze znalazły miejsce w kąciku przyrody. Drugie natomiast wylądowały w garnku. Po upieczeniu i zmiksowaniu zostały połączone przez dzieci z takimi produktami jak: mąka, jaja, oliwa, cynamon, proszek do pieczenia, cukier waniliowy. Powstało ciasto na babeczki dyniowe. Nad wypiekami w kuchni czuwała Pani Basia. Smacznego

Bardzo dziękujemy Rodzicom Tobiasza za przyniesione dynie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Małemu Misiowi nadaliśmy imię (większością głosów): Antoś. Antoś już odwiedza domy naszych przedszkolaków. Słucha ciekawych bajek. Wraca do przedszkola z pięknymi rysunkami.

 

 

 

 

  • przed 11 listopada mamy jeszcze dużo pracy: nauka czterech zwrotek hymnu państwowego, nauka tańca narodowego, pokolorowanie kokard narodowych, nauka nazwy i adresu przedszkola, nauka wiersza, wykonanie plakatu „Polska” oraz przygotowanie kącika patriotycznego; to wszystko w ramach uczestnictwa naszego przedszkola w Ogólnopolskim projekcie rozwijania czytelnictwa „Mały miś w świecie wielkiej literatury”;

 

W związku z tym bardzo prosimy Szanownych Rodziców o wsparcie w postaci wypożyczenia na określony czas pamiątek i symboli narodowych (jeśli takowe znajdują się w Państwa domach) w celu wyeksponowania ich w kąciku patriotycznym.

 

  • A Mały Miś niebawem zacznie wędrówkę po domach dzieci razem z dzienniczkiem; po przeczytaniu bajki należy dzienniczek wypełnić wg instrukcji i na drugi dzień odnieść razem z misiem do przedszkola, aby można go było przekazać kolejnemu dziecku;

 

  • 4 października mieliśmy autokarową wycieczkę do Bramy Poznania. Tam Pan przewodnik zabrał nas w podróż w czasie, w miejsce, które powstało tysiąc lat temu.

 

 

  • cele programowe:

ćwiczenie umiejętności określania głoski w nagłosie, liczenie głosek w słowach, rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie kształtów, doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów i rozdawania po tyle samo, wyróżnianie figury z tła, doskonalenie umiejętności globalnego czytania, kontynuowanie rytmów 3-elementowych;

utrwalenie zasad bezpiecznego grzybobrania, odróżnianie grzybów jadalnych i niejadalnych;

wprowadzenie litery „A” „a” „I” „i” „E” „e” oraz liczby i cyfry „2”;

wielozmysłowe rozpoznawanie niektórych darów jesieni, poznanie ich zastosowania, utrwalenie umiejętności różnicowania wielkości obiektów, doskonalenie umiejętności sprawdzenia własnej pracy;

rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez wprowadzenie pojęć: waga i ważenie, rozpoznawanie niektórych monet i banknotów; doskonalenie kompetencji językowych poprzez tworzenie rymów, rozwiązywanie i układanie zagadek słownych, żartów językowych;

utrwalenie zasad zdrowego żywienia, wprowadzenie pojęcia „zdrowy styl życia”, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, praktyczna nauka prawidłowych nawyków higienicznych; rozwijanie ogólnej sprawności poprzez udział w zabawach ruchowych, zachęcanie do zgodnego i czynnego uczestnictwa w zabawach;

utrwalenie  informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie oraz zasad bezpiecznego zachowania się podczas spaceru po parku i lesie;

doskonalenie wrażliwości estetycznej, wyrażanie rozumienia świata za pomocą impresji plastycznych, muzycznych teatralnych i innych; wdrażanie do odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości;

rozwijanie wrażliwości na problemy ludzi i zwierząt;

utrwalenie wiedzy o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze;

  • z okazji wielkiego wydarzenia, które czeka nas 11 listopada uczymy się czterech zwrotek „Mazurka Dąbrowskiego” poza tym poznajemy piosenkę:

      „Idzie lasem Pani Jesień”

 

Już lato odeszło i kwiaty przekwitły,

a jeszcze coś w słońcu się mieni.

To w polu i w lesie czerwienią się, spójrzcie

Korale, korale jesieni.

Idzie lasem Pani Jesień, jarzębinę w koszu niesie.

Daj korali nam troszeczkę, nawleczemy na niteczkę.

Włożymy korale, korale czerwone

i biegać będziemy po lesie.

Będziemy śpiewali piosenkę jesienną

niech echo daleko ją niesie.

 

  • wiersz przygotowujemy na święto 100-lecia odzyskania Niepodległości

 

    „Polskie skarby”

Ma Polska trzy skarby bezcenne rzecz oczywista,

to hymn narodowy, godło i sztandar – flaga ojczysta.

Biało – czerwona flaga powiewa na polskim niebie,

z nią w ręku nasi przodkowie walczyli o wolność dla ciebie.

Hymn narodowy z dumą śpiewało polskie wojsko,

z radością się go  uczymy dla ciebie, kochana Polsko.

A biały orzeł z godła spogląda pełen powagi,

to symbol polskiego zwycięstwa, wolności i odwagi.

 

 

 

 

 

Wrzesień

  • Nauczyliśmy się wiersza „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”

Na chodniku przystań bokiem.

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna – więc swobodnie

mogą przez nią przejść przechodnie.

  • oraz piosenki „Podajmy sobie ręce”

Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,

a my tacy mali, mali jak kropelki.

Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem, na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze,

nad gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka. Podajmy sobie ręce…

Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,

nieskończone drogi, zachmurzone chmury. Podajmy sobie ręce…

 

  • rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy emocje oraz części ciała; globalnie czytaliśmy poszczególne wyrazy przyporządkowane do postaci, które wykonaliśmy w grupach techniką kolażu;

 

 

 

  • oglądaliśmy, dotykaliśmy, wąchaliśmy, próbowaliśmy, segregowaliśmy, tworzyliśmy zbiory, przeliczaliśmy, nazywaliśmy owoce oraz warzywa; wykorzystując je poznaliśmy liczby i cyfry „O” , „1” a także głoskę i literę „O”, „o”;  dzieliliśmy wyrazy na sylaby, na głoski; wyróżnialiśmy w nich poznaną głoskę i literę; działać mogliśmy między innymi dzięki Babci Filipa, która podarowała nam kosz pięknych jabłek ze swojego ogrodu; po zajęciach wszystkie zjedliśmy z apetytem; Bardzo dziękujemy za wspaniałą dawkę witamin:):):):):);                                                                      rozmawialiśmy także o przetworach; na koniec sami zrobiliśmy kompoty; teraz czekamy na zimę, abyśmy mogli je wypić;

 

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2018/2019

Serdecznie witamy dzieci i rodziców

w nowym roku przedszkolnym.

 

Kończy się lato, kończą się wakacje, teraz zaczniemy nowe atrakcje. Gry i zabawy, śpiewy i tańce, naukę języków, ruchowe harce. Będzie zabawa, będzie nauka i dla starszaka i dla malucha. Rozpoczynamy Przedszkolny Rok, przygoda czeka na nas co krok.

 

 

 

27.04.2018

Świętujemy Dzień Flagi

 


20.04.2018

Dzień Ziemi – nasz stworek śmieciorek

 

 


Nasze uprawy w przedszkolnym ogródku


19.04.2018

Udział dzieci z naszej grupy w projekcie Urzędu Miasta Luboń z cyklu „Zdrowa draka o talerz dzieciaka” pt. „Rośliny mają moc”.


17.04.2018

Dziękujemy mamie Remigiusza Trybusia za poświęcony nam czas i przeczytanie wybranej przez siebie bajki.

 


12.04.2018

Modnie i wygodnie – sportowy pokaz mody

 


Wiosenny ogródek w sali


27.03.2018

Zajączek oraz występy artystyczne dzieci w obecności Dyrekcji przedszkola oraz zaproszonych gości

 


 23.03.2018

Dziękujemy mamie Basi Faligowskiej za poświęcony nam czas i przeczytanie wybranej przez siebie bajki.


21.03.2018

Powitanie wiosny


19.03.2018

Zaprezentowanie przed publicznością przedszkolną przedstawienia pt. „Ruch to zdrowie” w ramach przedszkolnego przeglądu przedstawień promujących zdrowie

 


15.03.2017

W kwiaciarni

 

 

 


13.03.2018

Wycieczka do Multikina na przedstawienie pt. „O psie Kasztanie, który został detektywem”


Comiesięczne zawody i rozgrywki sportowe z dziećmi z gr.2 pod hasłem „Sport na wesoło”


25.01.2018

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka


16.01.2018

Nasz bal karnawałowy

 

 

 


19.12.2017

Wigilia przedszkolna, spotkanie z Gwiazdorem oraz Prezesem i członkami Klubu Honorowych Dawców Krwi

 


14.12.2017

Zajęcie otwarte dla Rodziców pt. „Choinka przedszkolaków”

 


07.12.2017

Pasowanie na przedszkolaka

Dzieci, które w tym roku szkolnym dołączyły do naszej grupy, w obecności kolegów i koleżanek oraz Pań i Dyrekcji Przedszkola, zostały pasowane na przedszkolaka.  


06.12.2017

Mikołajkowe spotkanie w sali LOSiR

 


01.12.2017

Babcia Filipa Barczyńskiego czyta nam wybrane przez siebie bajki

Dziękujemy za poświęcony czas i wspólnie spędzone chwile.


10.11.2017

Dzień Niepodległości w przedszkolu

Zaprezentowanie programu artysrtycznego w postaci piosenek, wierszy i układów ruchowo-tanecznych w obecności Pani Dyrektor i zaproszonych gości – Prezesa i Członków K.H.D.K.

 


09.11.2017

Z cyklu „Rodzice czytają dzieciom”

Dziękujemy Mamie Julii Jerzyńskiej za poświęcony nam czas i przeczytanie wybranych przez siebie bajek: „Dobre maniery Kubusia Puchatka” oraz „Kraina Lodu”.


06.11.2017

Spotkanie z poezją i warsztaty językowe w Bibliotece Miejskiej w Luboniu


27.10.2017

Z cyklu „Sport na wesoło” – zawody sportowe z dziećmi z gr.II


17.10.2017

Zajęcie otwarte w formie warsztatów

Wspólnie z Rodzicami wykonujemy niestandardowy srzęt sportowy.


12.10.2017

Dziadek Huberta Wewióra czyta nam wybrane przez siebie bajki

Dziękujemy za poświęcony nam czas i wspólnie spędzone chwile.


06.10.2017

Z cyklu „Rodzice czytają dzieciom”

Dziękujemy Mamie Remigiusza Trybusia za przeniesienie nas w świat bajek.


04.10.2017

Zwiedzamy Stadion Lecha Poznań