Ciekawe propozycje dla Skaczących Piłeczek
 
Bildergebnis für kolorowe piłki
 
kanał na YouTube dla dzieci:
 
 
pomysły na zabawy, eksperymenty, prace plastyczne i zajęcia w domu, plus gotowe karty pracy do pobrania:
 
 
karty pracy, kolorowanki:
 
 
strona z darmowymi i płatnymi pomocami:
 
 
zabawy muzyczno-ruchowe:
 
 
kreatywne zabawy z dzieckiem :
 

ZADANIA NA 25.03.2020 ROK

1.Porozmawiajmy z dzieckiem nt .obecnej pory roku.Można poszukać w książkach,encyklopediach lub w internecie ilustracji nt .wiosny i uzasadnić po czym rozpoznaliśmy że to wiosna.

2.Wyklaskiwanie rytmów do krótkich zdań o pogodzie, np. Pada deszcz. Świeci słońce. Wieje wiatr. Najpierw rodzic, później razem z dzieckiem, a potem próbuje samo dziecko. Można wyklaskiwać też rytm uderzając o kolano, o podłogę.

3.Rysowanie symboli przedstawiających marcową pogodę inspirowane rozmową nt. przysłowia: „W marcu jak w garncu”.

4.Zabawa ruchowa: „Skaczemy przez kałużę”. Na podłodze rozłożone gazety.Dziecko chodzi po podłodze w rytm muzyki.Na przerwę w muzyce przeskakuje przez kałużę (gazetę).

5.Porównywanie wielkości garnków znajdujących się w kuchni(małe-duże). Segregowanie od najmniejszego do największego (i odwrotnie). UWAGA: ustawiamy garnki od lewej strony do prawej.

POWODZENIA W REALIZACJI ZADAŃ


ZADANIA NA 26.03.2020 ROK

1.Ćwiczenia oddechowe „Wesoły wietrzyk”: – dmuchanie chusteczek higienicznych.

2.Ćwiczenia słownikowe „Gotujemy marcową zupę”. Do zabawy wykorzystujemy powycinane symbole marcowej pogody(z poprzedniego dnia): wiatr, deszcz, słońce, śnieg…Dziecko na zmianę z rodzicem wybiera karteczkę z symbolem, nazywa go,po czym wrzuca go do garnka i miesza łyżką. Zabawa kończy się po ugotowaniu marcowej zupy (wykorzystaniu wszystkich symboli).

3.Rozmowa z dzieckiem na temat: „Co nas chroni od deszczu”.

4.Zabawa plastyczna:”Parasol”-malowanie farbą plakatową .Wykorzystujemy połowę talerzyka papierowego, który dziecko maluje wg własnej inwencji. Po wyschnięciu naklejamy na kartkę papieru i domalowujemy rączkę.

5.Przeczytanie przez rodzica dowolnie wybranej baśni H.CH.Andersena.

6.Zabawa naśladowcza:”Deszcz”.Dziecko siedzi na dywanie. Na sygnał:”pada deszczyk”-stuka palcami o podłogę; „deszcz”-stuka mocniej; na sygnał:”burza”-stuka o podłogę całymi dłońmi.

POWODZENIA W REALIZACJI ZADAŃ

ZADANIA NA 27.03.2020 ROK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne: „Mały wietrzyk, duży wiatr”. Dziecko ma przed sobą kartkę podzieloną linią pionową na pół. Na zapowiedź rodzica „mały wietrzyk” – dziecko rysuje wolno” esy-floresy” na lewej części kartki; na zapowiedź „duży wiatr” – rysuje szybko „esy-floresy”(ma być ich dużo).

2.Rozmowa z dzieckiem: Jak rozumiemy przysłowie „Na świętego Grzegorza idzie zima do morza”.

3.Zabawa ruchowa „Jaka pogoda”.Zadaniem dziecka jest odpowiednia improwizacja ruchowa stosowna do hasla, np. słońce – podskoki, deszcz – spacer po dywanie z rękami do góry, tworząc parasolkę, śnieg – dziecko idzie sztywno, wiatr – dziecko osłania się rękami – dłońmi od wiatru.

4.Tniemy na 4-5 części dowolną pocztówkę i zadaniem dziecka jest ułożenie całości z tych części.

5.Założenie uprawy szczypiorku (cebulki).

POWODZENIA W REALIZACJI ZADAŃ