ROK SZKOLNY 2020/2021

Kolarze

3 – 4 latki

Założenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień

  1. Zapoznamy się z pracą górnika oraz dowiemy się w jaki sposób wykorzystywany jest węgiel.
  2. Zapoznamy się z pojęciem prąd elektryczny oraz urządzeniami elektrycznymi w naszym otoczeniu. Uświadomimy sobie konieczność przestrzegania zasad podczas korzystania z nich.
  3. Dowiemy się, jak należy pomagać zwierzętom, aby przetrwały zimę. Poszerzymy wiadomości o ptakach, które zimują u nas oraz poznamy zwierzęta, które zapadają w sen zimowy.
  4. Będziemy obserwować i nazywać oznaki pogody występujące zimą. Poznamy zjawisko zamarzania i topnienia oraz wykonamy doświadczenia.
  5. Poznamy tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
  6. Będziemy doskonalić umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi do 5 i więcej, odwzorowywać zbiory, klasyfikować przedmioty w zakresie jednej cechy, poszerzymy wiedzę na temat figur geometrycznych: koło, trójkąt, prostokąt.
  7. Będziemy rozwijać wyobraźnię i koordynację wzrokowo – ruchową, kształcić procesy myślowe analizy i syntezy wyrazów (dzielenie słów na sylaby), wzbogacać słownictwo o nowe pojęcia.
  8. Będziemy rozwijać sprawność manualną dzieci (bezpieczne posługiwanie się nożyczkami, prawidłowe trzymanie kredki)
  9. Będziemy rozwijać umiejętności wokalne, instrumentalne, wyrabiać poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną.

Wiersz: „ Na złotym dywanie”
Autor: Dorota Gellner
Choinko, choinko,
świąteczną masz minkę!
Łańcuszek wpleciony
w zieloną czuprynkę!
Stanęłaś w pokoju
na złotym dywanie
i cień twój iglasty
zatańczył na ścianie.
Usiądę przy tobie!
I podam ci rękę.
To nic,
że masz trochę
kłującą sukienkę!

Piosenka „Mikołajki”
Autor: Marta Jelonek
  1. Idą, idą Mikołajki,

ciągną, ciągną ciężkie sanki.

Bum–ta-ra-ra, bum-ta-ra,

a bębenek marsza gra!  /x2

 

  1. Jadą, jadą Mikołaje,

renifery ciągną sanie.

Din-din, don-don, din-din, don,

dźwięczy już dzwoneczka ton.  /x2

 

  1. Biegną, biegną z prezentami,

wiatr im świszczy za uszami.

Szu-szu, sza-sza, szu-szu, sza,

a marakas cicho gra.  /x2

 

 

Plan pracy wychowawczo-dydaktyczny na miesiąc listopad

Tematy kompleksowe:

„DZIEŃ I NOC”

„KAPIE, KROPI, MŻY…”

„DBAMY O ZDROWIE”

„OPIEKUJEMY SIĘ ZWIERZĘTAMI”

 

Cele, które zrealizujemy w tym miesiącu:

  1. Poszerzymy wiadomości na temat pór roku.
  2. Dowiemy się dlaczego sen i odpoczynek jest ważny dla naszego zdrowia.
  3. Zapoznamy się ze zjawiskami atmosferycznymi, będziemy rozpoznawać symbole pogody oraz zapoznamy się z doborem właściwego ubioru do pogody.
  4. Dowiemy się dlaczego ruch jest ważny dla naszego zdrowia.
  5. Utrwalimy wiadomości na temat zwierząt domowych, dowiemy się jaką rolę pełnią zwierzęta domowe w życiu człowieka oraz w jaki sposób należy się nimi opiekować.
  6. Utrwalimy symbole narodowe: flaga, godło, hymn.
  7. Będziemy doskonalić umiejętności grafomotoryczne, usprawniać motorykę małą oraz rozwijać sprawności manualne i inwencję twórczą.
  8. Będziemy rozwijać umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi do 5.
  9. Utrwalimy pojęcia „para’, „mały’, „duży”, „wysoko”, „nisko”, „obok”, „wyżej”, „niżej”.
  10. Poznamy nazwy instrumentów perkusyjnych: bębenek, grzechotka, kołatka.

Wiersz „Przyjaciele”

 Autor: Anna Bayer

 

Jestem już duży

do przedszkola chodzę,

nigdy tu nie płaczę

tobie też pomogę.

Klasnę głośno w ręce

i zatańczę w kółko,

potem  pobiegniemy

razem na podwórko.

 

Razem zaśpiewamy

będzie nam weselej,

zostaniesz już na zawsze

moim przyjacielem.

 

Piosenka „Mój dom”

Autor: S. Karaszewski

 

  1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są,

 brat, siostra, mama, tata, to mój prawdziwy dom. x2

 

Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

 

  1. Mój drugi dom – przedszkole, gdzie dzieci razem są,

 tu bawię się wesoło, to jest mój drugi dom. x2

 

Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

 

  1. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są,

 tysiące miast i wiosek, to polskich dzieci dom. x2

 

Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

 

 

Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc październik

  1. Będziemy rozpoznawać i nazywać kolory oraz ich pochodne a także aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych dotyczących łączenia barw.
  2. Zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się narzędziem pisarskim.
  3. Nabędziemy umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.
  4. Dowiemy się co to jest i na czym polega Piramida Zdrowego Żywienia. Uświadomimy sobie rolę odpowiedniego odżywiania i aktywności fizycznej dla naszego zdrowia.

Utrwalimy umiejętność rozpoznawania i nazywania owoców i warzyw.

  1. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy liczyć do 5

( i więcej, w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, klasyfikować przedmioty wg. określonej cechy, posługiwać się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, rozróżniać i nazywać figury geometryczne.

  1. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną, nazywać elementy muzyki, określać charakter utworu muzycznego.
  2. Dostrzeżemy i nazwiemy zmiany w przyrodzie zachodzące jesienią. Dowiemy się jak ptaki i zwierzęta leśne przygotowują się do zimy.

Wiersz ,,Jesienny pociąg”

 Dorota Gellner

Stoi pociąg
na peronie-
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.

O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
i potoczył w naszą stronę
 piękne jabłko duże zdrowe.

PIOSENKA „WIATR PSOTNIK”

autor: Alicja Woy-Wojciechowska

Wiatr zapukał w okno do dzieci:
„Halo, hej! Maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do waszego przedszkola”. Nie! Nie! Nie!

Refren piosenki:

Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień! 

Wiatr zapukał w okno leciutko:
„Bez was, dzieci, trochę mi smutno.
Nie chce mi się gwizdać i biegać,
wolę z wami trochę pośpiewać…” 

„A ja chce rozkręcić zabawki
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki…” Nie! Nie! Nie!

Muzyka: Krystyna Kwiatkowska

Plan pracy wychowawczo-dydaktyczny

Grupa 4 – latków „Kolarze” – wrzesień 2020 

Tematy kompleksowe:

„JESTEM W PRZEDSZKOLU” 

„BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA” 

„JESIEŃ W PARKU I W LESIE”

,, JESIEŃ W SADZIE”

Cele ogólne w miesiącu wrześniu:

    • zapoznawanie dzieci z salą,  poznanie imion kolegów i koleżanek oraz własnego znaczka
  • wdrażanie do właściwego zachowania się w przedszkolu i zgodnej zabawy
  • doskonalenie umiejętności tworzenia koła
  • kształtowanie nawyku stosowania form grzecznościowych w kontaktach
    z rówieśnikami i dorosłymi
  • zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przedszkola
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowanie według jednej cechy
  • zapoznanie dzieci z częściami ciała człowieka
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach
  • zapoznanie dzieci z figurą geometryczną płaską: koło
  • utrwalenie pojęć: na górze, na dole, po środku
  • zapoznanie dzieci z pojęciem: pojazdy uprzywilejowane
    • zapoznanie dzieci z nazwą swojej miejscowości
  • zapoznanie z rolą policjanta  i kształtowanie właściwego stosunku do jego pracy
  • zapoznanie z drzewami liściastymi: kasztanowcem i dębem i ich owocami
  • zapoznanie dzieci z budową drzewa: korzeń, pień, gałęzie, konary, liście
  • kształcenie umiejętności wyszukiwanie różnic i podobieństw
  • rozwijanie umiejętności przeliczanie w zakresie 4 elementów
  • zapoznanie dzieci z bogactwem jakie daje las
  • kształcenie umiejętności porównywania elementów zbioru
  • kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów
  • kształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami: duże – większe, małe – mniejsze
  • kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków, jako źródła witamin
  • kształtowanie zachowań prozdrowotnych, korzyści  płynące z jedzenia owoców i picia soków, jako źródła witamin
  • rozpoznawanie roślin po ich charakterystycznych kształtach i kolorach
  • zapoznanie dzieci  z nazwami części warzyw
  • nazywanie jadalnych części warzyw
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej u dzieci

         

Wiersz

       „Jesień w parku” 

 Idzie Karol, głośno śpiewa,

Aż spadają liście z drzewa.

 Żółte, złote i brązowe,

 Wszystkie piękne, kolorowe.

Obok liści są żołędzie,

Chyba ich aż dwieście będzie.

Są kasztany duże, małe,

Do zabawy doskonałe.

Będą ludki i zwierzaki,

Chętnie zrobią je chłopaki.

 

Piosenka

„Idzie jesień” 

Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona,
wszystko w koszu chowa.
Ref.:
Jesień – deszcz i słota –jesień,
złote liście – jesień,
dużo grzybów oczywiście.
Jesień – jarzębina – jesień,
głóg, kalina – jesień,
co nam przyniesie?
Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Marchew, buraki ,ziemniaki
wszystko w koszu chowa.
Ref.
Jesień – stos orzechów – jesień
to żołędzie – jesień,
kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków –  jesień.
Dookoła – jesień, jesień nas woła.

 

 

PRZESYŁAMY MOC BUZIACZKÓW I TULASKÓW .

NOWY ROK SZKOLNY POWITAMY W GRUPIE PIŁKARZE. 

DO ZOBACZENIA

EWA i MARIOLA

KOCHANYM TATUŚKOM ŻYCZYMY WIELU RADOSNYCH  DNI.

pssss lody obowiązkowe…SMACZNEGO

(szczegóły w piosence)

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY

LATO WAKACJE SŁOŃCE

22-30.06.20

  1. Co to jest lato?- burza mózgów, swobodne wypowiedzi
  2. Utrwalenie charakterystycznych zjawisk- film „ Cztery pory roku” 

 

  1. Dopasuj przedmioty do postaci- utrwalenie znajomości cech i nazw pór roku ( karta pracy cz.4 s.42)
  2. Dbam o zęby- wyrabianie nawyku systematycznego i prawidłowego mycia zębów ( kontrola rodziców)
  3. Lato w lesie- odszukaj i policz zwierzęta ( karta pracy s. 44)
  4. Trawa- wycinanie z zielonej krepiny, papieru- paski( dmuchanie- ćw. oddechowe) i wyklejanie karki dowolnej wielkości, uzupełnianie pustych przestrzeni kartki rysowaniem linii pionowych
  5. Co lubi miś?- ćwiczenia grafomotoryczne ( karta s.46)
  6. Policz kwiatki- wycinanka z kolorowego papieru-kwiaty, naklejanie na wcześniej przygotowanej karcie z trawą
  7. Owoce lata- policz i narysuj kropki ( karta pracy 45)
  8. Zabawa ruchowa z KOSTKĄ –„ skacze kostka, skaczę ja” ( ilość oczek wskazuje ile razy powtarzamy ćwiczenie
  9. Gdzie i czym na wakacje? – opowiedz i narysuj po śladzie( karta s.47)
  10. Na biwaku- opowiadanie historyjki obrazkowej ( karta pracy s.48-49)
  11. Babki piaskowe, zamki, tunele- budowanie z piasku
  12. Wakacje w lesie – policz zwierzęta( karta pracy s. 50)
  13. Doskonalimy umiejętność posługiwania się nożyczkami- wycinamy puzzle (karta pracy s.51)
  14. Co znajduje się na plaży? – rozmowa w oparciu o obrazek- ( karta pracy s.53)
  15. Kolorujemy wg. wzoru- karta pracy s.52
  16. PUDEŁKO NA MUSZELKI- ozdabianie tekturowego pudełka( wg. własnego pomysłu)
  17. Muszelki- policz i połącz z cieniami( karta pracy s.54)
  18. NAD MORZEM I W MORZU- opowiadanie i kolorowanie elementów (karta pracy s.55)

 

 

 WAKACJE, WAKACJE , KOCHANE WAKACJE…….

 

 

Temat kompleksowy:

          ,,Życie pod wodą’’                                                 15.06-19.06.2020

 

1.W morskich głębinach- słuchanie opowiadania :

Nazywam się Gwiazda,a właściwie to Rozgwiazda.Ale po co to Rozgwiazda-? Wolę być Gwiazdą. Leżę sobie na miękkim piasku, na dnie morza. Nade mną i dookoła mnie pływają sobie różne morskie zwierzęta. Patrzą i podziwiają .Bo ja jestem Gwiazda. Czasami się nudzę ,patrzę w niebo i chciałabym być małą gwiazdką na niebie. Ale to tak wysoko ! I kto by mnie tam podziwiał ?Właściwie to mam fajne życie. O ! Płynie ośmiornica. Hej,hej,nie łaskocz mnie! Ale ma długie ramiona!Panie krabie,panie krabie czy mogę pojechać na pana grzbiecie do tamtych wodorostów?Dziękuję za podróż. Och,czemu tu tak ciemno?! Nic nie widać! O!  To wielkie zęby! To rekin!Muszę się schować .Jak dobrze ,że jestem koło wodorostów.        

Rozmowa w oparciu o opowiadanie i wymyślanie jego dalszego ciągu:

– o kim jest opowiadanie?

– gdzie się znajduje rozgwiazda?

– jaka jest rozgwiazda?

– jakie inne zwierzęta żyją w morzu?

– co one robią,jak się zachowują?

Wymyślamy dalszy ciąg ,co może się wydarzyć,czy rozgwiazdę spotka jakaś przygoda i zapisujemy.

2.Zwierzęta morskie – układanie pociętych obrazków w całość.

3.Ryba i rybka- ćwiczenia słownikowe -wdrażanie do prawidłowego tworzenia zdrobnień i zgrubień. Dorosły podaje słowo ,dziecko dopowiada:

ryba (rybka),  raczek ( rak), rozgwiazdka (rozgwiazda), rekin (rekinek), delfin (delfinek), wieloryb (wielorybek), ośmiorniczka ( ośmiornica).

4.Koncert dla złotej rybki- słuchanie, rozpoznawanie i śpiewanie znanych piosenek.

5.Małe i duże ryby-wycinanie po linii nieregularnej. Dziecko otrzymuje narysowane na kolorowym papierze małe i duże ryby,które wycina z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

6.Małe i duże- zabawa dydaktyczna,rozumienie pojęć: mały,mało,duży,dużo,więcej,mniej,większy,mniejszy.

Dziecko otrzymuje słomkę  i przenosi wycięte rybki za jej pomocą zgodnie z poleceniem,np. przenosimy  żółte małe ryby na żółtą kartkę,przenosimy duże czerwone ryby,przenosimy czerwone małe ryby i układamy je obok dużych czerwonych. Odpowiadamy na pytania np.

ile jest dużych niebieskich,a ile małych niebieskich?

których jest najmniej,a których najwięcej?

7.Rybka-wykonanie pracy plastycznej  techniką origami z kółek.

8.Zabawy na powietrzu. Wyznaczamy dwie linie w odległości 5 m. Dzieci przemieszczają się zgodnie z poleceniem:

-przebiegamy,

-skaczemy jak kangury,

przeskakujemy z nogi na nogę,

-lecimy jak samoloty,

-idą bociany,

 -lecą motyle,

-skaczemy jak piłeczka,

-biegniemy wysoko unosząc kolana,

-przemieszczamy się prawym bokiem krokiem dostawnym,

-przemieszczamy się lewym bokiem krokiem dostawnym

9.Rozmowy rybek-gimnastyka języka-usprawnianie narządów mowy. Dzieci zwijają język w trąbkę,robią ryjek,cmokają,przyklejają do podniebienia,oblizują wargi.

 

PRZESYŁAMY MOC SERDECZNOŚCI DLA NASZYCH KOCHANYCH PRZEDSZKOLAKÓW I RODZICÓW.

Mamy nadzieję,ze po wakacjach spotkamy się w pełnym składzie.

Ewa Mariola

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY

JESTEM MALARZEM

8-12.06.20

  1. „ W pracowni malarza”- , zapoznanie z pracownią i czynnościami malarza

 

należy zwrócić uwagę, że nie malujemy ubrań 😊

  1. Zabawa z elementem arteterapii „ Paluszkowa łąka”, wyzwalanie radości z zabawy farbkami( malujemy paluszkami, przed zmianą koloru paluszek wycieramy w serwetkę)
  2. Zabawy swobodne z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego- zalecamy codzienny pobyt na świeżym powietrzu
  3. Umiem grać i układać- przestrzegamy reguł, kształtujemy odporność emocjonalną, czerpiemy radość ze  wspólnych rodzinnych zabaw 
  4. Malarze- karta pracy ( cz.4, s.32)- dbamy o estetykę pracy
  5. Ilustrowanie ruchem piosenki” My jesteśmy krasnoludki”

 

 

  1. Mój obraz- namaluj to co lubisz ( karta pracy cz.4, 34)- technika dowolna
  2. Lubię, nie lubię- rozmowa o odczuciach dzieci( pytania mogą być zadawane również przez dzieci 🙂 )
  3. Tęcza- nazwij, policz kolory ( karta pracy cz.4, s.34), utrwalenie poprawnego nazywania kolorów
  4. Obrazy smutne i wesołe- malowanie farbą plakatową lub techniką łączoną ( nazywanie barw zimnych i ciepłych)
  5. Codzienne spacery i zabawy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie( nazywanie roślin, przeliczanie, odczytywanie liter)
  6. Wspólne czytanie bajek wybranych przez dzieci( próby obmyślania zakończenia bajki, utożsamianie się z postaciami, uzasadnianie dlaczego chciałbym/chciałabym być….)
  7. Zabawy logorytmiczne „ W podróży”( naśladowanie dźwięków samochód, pociąg, itp, powtarzanie wg. określonego rytmu)

 

DZISIAJ WSZYSTKIE DZIECI ZAPRASZAJĄ SWOICH RODZICÓW NA LODY !!!!!!!!!!!!!!!

                          Temat kompleksowy:

                                   ,,Święto Dzieci’’

                                        01.06-05.06

1.Dzień Dziecka- zabawa z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak (masażyk)

 

Gdy Dnia Dziecka przyjdzie pora-rysujemy uśmiech na plecach dziecka

to wyjmujesz chętnie z wora-uciskamy lekko palcami plecy dziecka jakbyśmy wykładali prezenty

szybkie auta wyścigowe-przesuwamy szybko dłonią po plecach

karuzele całkiem nowe-pięścią rysujemy koła

pędzelki do malowania-machamy dłonią po plecach jakbyśmy malowali

i kokardy do wiązania-rysujemy piąstką kokardę do włosów

duże pudło klocków Lego-rysujemy palcami małe kwadraciki

byś mógł bawić się z kolegą-chodzimy po plecach palcami obu rąk.

2.,,To ja’’- rysujemy siebie,portret można ozdobić ramką.

3.Lubię,nie lubię- swobodne wypowiedzi o emocjach w oparciu o własne doświadczenia. Dzieci kończą zdania:

-Kiedy się złoszczę,to…

-Kiedy jestem wesoły,to…

-Nie lubię,gdy…

-Boję się,bo…

-Najbardziej lubię…

4.Wiatr i latawce-zabawa muzyczno-ruchowa do muzyki A.Vivaldiego ,,Cztery pory roku-Wiosna’’.

Dziecko otrzymuje pasek bibuły-to latawiec,porusza się do muzyki trzymając latawiec nad głową,a gdy muzyka ucichnie-puszcza pasek obserwując opadanie.

5.Wachlarzyk-wykonanie pracy przestrzennej:namalowanie na kartce wzorów,składanie kartki naprzemiennie ,sklejenie dołu za pomocą paska samoprzylepnego.

6.Właściwości mydła-zabawa badawcza :oglądanie mydeł różnego rodzaju,określanie właściwości,rozpuszczanie( mydło w kostce,płatki mydlane) .

7.Bańki mydlane- kształcenie poprawnego oddechu poprzez pogłębianie fazy wydechowej.  

 

               Główne założenia

                wychowawcze-dydaktyczne

                na miesiąc czerwiec

 

1.Rozbudzimy zainteresowanie sportem i dyscyplinami sportowymi.

2.Weźmiemy udział w zabawach ruchowych z rodzicami.

3.Będziemy nabywać poczucie własnej indywidualności i niezależności poprzez taniec.

4..Zapoznamy się z muzyką innych narodów np.celtycką, grecką.

5.Rozwiniemy umiejętność liczenia i porównywania wielkości.

6.Będziemy kształtować pojęcia:na,pod,za.

7.Zapoznamy się z życiem wybranych drobnych zwierząt  występujących w najbliższym otoczeniu.

8.Weźmiemy udział  w zabawach sensorycznych z różnym materiałem.

 

 

                                            ,,Co kochają dzieci?’’  A. Bayer

 

Dzieci kochają landrynki i słodką lemoniadę,

śmieją im się buzie,gdy widzą czekoladę.

Dzieci kochają aniołki ,drewniane pajacyki,

bezpieczne ręce ojca ,na biegunach koniki.

Dzieci kochają podróże,wycieczki z przygodami,

bułeczki jagodowe robione ręką mamy.

Dzieci kochają zabawę na każdym kontynencie,

więc dajcie im się bawić ,a będą uśmiechnięte.

 

 

 

                                ,,Mój tato’’- piosenka na Dzień Ojca

 

    1.Kto najlepiej gra w siatkówkę,

     kto rozwiąże dziś krzyżówkę.

     Ref.  Mój tato,tato kochany,

    chodzi na ryby ,zbiera kasztany,

    a zimą ze mną lepi bałwany,

    taki mój tato,tato kochany.

   2.Kto podwiezie samochodem,

      kto tak mówi: później,potem.

     Ref. Mój tato…

   3.Kto przypala nawet wodę,

    kto rozmawia czasem z kotem.

    Ref. Mój tato…

    4.Kto to mamie daje kwiaty,

    kto przytuli,kto zabawi.

    Ref. Mój tato…

    Kocham  cię,tato !

 

 

 

 

Pozdrawiamy serdecznie i mamy nadzieję, że  niedługo wrócimy do naszego przedszkola w pełnym składzie, z uśmiechem , radością do naszych kolegów, koleżanek, zabawek …..

Życzymy dużo zdrowia, wspólnych zabaw, spacerów i zagłębiania się w ZACZAROWANY ŚWIAT KSIĄŻEK

EWA i MARIOLA

TEMAT KOMPLEKSOWY: MAMA I TATA

25.05- 29.05.20

Propozycje zadań i zabaw do wykorzystania w czasie pobytu w domu.

  1. Pomagamy rodzicom – zabawa dramowa – rozwijanie wyobraźni ( dziecko pokazuje czynności, rodzice nazywają)
  2. Tęcza – malowanie na tkaninie dużego formatu lub techniką dowolną
  3. Masażyk z mamą i tatą – masażyk – wyrabianie poczucia rytmu i estetyki ruchu( naprzemiennie rysujemy na plecach figury geometryczne, dom, kwiaty itp.)
  4. Moje zabawy z mamą i tatą – rysowanie dowolnie wybranym narzędziem plastycznym
  5. Perfumy dla mamy –ćwiczenie aparatu oddechowego, rozwijanie wyobraźni i mowy
  6. Flakonik – ozdabianie sylwety – rozwijanie swobodnej ekspresji plastycznej
  7. Moja super mama i tata– rysowanie portretu
  8. Po co jest mama,tata – swobodne wypowiedzi dzieci
  9. Posłuchamy bajeczki – słuchanie wybranej przez dzieci bajki
  10. W domu z mamą i tatą – zabawa dydaktyczna – kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy; wykorzystanie posiadanej wiedzy i odgrywanie ról mamy i taty w zabawie
  11. Kanapka dla mamy i taty – lepienie z dowolnej masy plastycznej lub przygotowanie kanapki z dowolnych produktów spożywczych
  12. Serce, kwiat – rysowanie w powietrzu oraz układanie na dywanie ze sznurka – doskonalenie sprawności palców i nadgarstków
  13. KONCERT DLA MAMY I TATY- utrwalenie poznanych piosenek i wierszy…obowiązkowo taniec do piosenki HeY BABY

DLA WSZYSTKICH DZIELNYCH MAM 

Raz tylko w roku jest „Dzień Matki”

Choć mamusiom co dzień należą się kwiatki:
czerwonej róży pączek na dobrego dnia początek.

Puszyste georginie
na marzeń spełnienie.

Fiołeczki małe
na zdrowie doskonałe.

Leśne konwalie małe

na szczęście trwałe!

Szanowni Państwo,

Jest nam niezmiernie miło, że zechcieliście Państwo wypełnić QUIZ KOŃCOWY w projekcie Dzieciaki Mleczaki. Mamy nadzieję, że dostarczył on wiele emocji oraz uśmiechów na twarzy dzieci.

Wszystkim Państwu serdecznie dziękujemy za włożony wysiłek, wspólną zabawę i zapraszamy do śledzenia kolejnych działań w Programie.

Sfinansowano z Funduszu Promocji Mleka

 

 

 

Temat kompleksowy:

,,Różne pojazdy’’

   18.05-22.05.20

Auta

1.Jakimi środkami lokomocji można podróżować?-swobodne wypowiedzi,rozwijanie mowy i wiedzy poznawczej.

2.Mój ulubiony pojazd-wycinanie z kolorowej makulatury. Dziecko wycina pojazd,nakleja na kartkę i dorysowuje elementy ulicy,osiedla itp.

3.Spacer po okolicy-obserwacja pojazdów,ruchu drogowego.

4.Gdzie jest pojazd?-zabawa dydaktyczna ,posługiwanie się określeniami oznaczającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na,pod,za,obok. Prowadzący stawia pojazd np. na krześle i pyta ,gdzie znajduje się pojazd,następnie obok szafki,przy ścianie,za misiem itp.

5.Zabawa ze śpiewem:,,Jedzie pociąg z daleka ‘’.(Piosenki dla dzieci You Tube)

6.,,Ziemia, powietrze,woda’’-zabawa naśladowcza .Prowadzący podaje hasło :,,Ziemia’’dziecko porusza się naśladując jadące samochody,na hasło:,, powietrze’’dziecko porusza się naśladując samolot,na hasło :,,woda’’ dziecko naśladuje łodzie.

7.Ułóż pojazd- składanie obrazka z części .Przygotowujemy obrazki pojazdów straży pożarnej,policji,karetki pogotowia i rozcinamy na 3- 5 części.

8.Jak karetka,policja ,straż pożarna-usprawnianie aparatu artykulacyjnego poprzez wydłużone wymawianie samogłosek: a-i,e-o,i-e,o-y,a-u.

9.Numery alarmowe-ćwiczenia słuchowe,kształcenie wrażliwości słuchowej. Słuchanie nagrania sygnałów :policji,straży pożarnej ,karetki pogotowia. Dziecko mówi jaki pojazd kojarzy mu się z usłyszanym dźwiękiem,nazywa pojazd i utrwala znajomość numerów alarmowych.

10.Chcę porysować-swobodna ekspresja plastyczna

PROPOZYCJE

11-15.05.20

TEMAT KOMPLEKSOWY: MIESZKAŃCY ŁĄKI

  1. KTO MIESZKA NA ŁĄCE

  1. ŚLIMAK I GĄSIENICA

– lepienie z plasteliny: doskonalenie motoryki małej

  1. ŻABA

Poszła żabka spacerować – nauka piosenki

  1. BIEDRONKA

Wierszyk o Żuczku i Biedronce – słuchanie wiersza i inscenizowanie ruchem

  1. MOTYL

Majowa łąka – wykonanie pracy plastycznej – wzbogacanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do stosowania nietypowych przyborów; rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych. Przeliczanie motyli 1-6

ZACHĘCAMY DO SPACERÓW I OBSERWOWANIA OTACZAJĄCEJ PRZYRODY,

WSPÓLNYCH ZABAW W PRZELICZANIE PRZEDMIOTÓW W NAJBLIŻSZYM OTOCZENIU

DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI PODZIAŁU SŁOWA NA SYLABY

( WYKLASKIWANIE)

ORAZ CZYTANIA KSIĄŻEK…

POZDRAWIAMY

EWA I MARIOLA

Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc maj

1.Utrwalimy pojęcia związane z tematem rodzina.

2.Będziemy rozwijać twórcze myślenie ,wyobraźnię i empatię poprzez zabawy dramowe oraz zabawy z wizualizacją.

3.Rozwiniemy umiejętność posługiwania się określeniami:więcej,mniej,tyle samo.

4.Zapoznamy się z życiem wybranych drobnych zwierząt występujących w najbliższym otoczeniu.

5.Rozwiniemy sprawność manualną oraz wyobraznię poprzez swobodne ekspresje plastyczne.

6.Posłuchamy ulubionych bajek wdrażając się do uważnego słuchania.

7.Weźmiemy udział w zabawie badawczej:Co widać na białym kolorze?

8.. Będziemy słuchać utworów muzyki klasycznej,określać tempo,dynamikę,zmiany pojawiające się w utworze.

9.Weźmiemy udział w zabawach sensorycznych z różnym materiałem.

10.Będziemy oglądać albumy zwracając uwagę na piękno świata przyrody.

Wierszyk” Dla Mamy”

Kochać nie jest trudno,

kochać nie jest źle,

ja Cię mamo kocham

ja Cię tato kocham

i całuski ślę

,,Moja wesoła rodzinka’’

1.My rodzinkę dobrą mamy,zawsze razem się trzymamy

i choć czasem czas nas goni ,my jak palce jednej dłoni.

Ref. Mama,tata,siostra ,brat i ja to mój mały świat,

dużo słońca ,czasem grad,to wesoły jest mój świat.

2.Mama zawsze kocha czule,ja do mamy się przytulę,

tata kocha lecz inaczej,uspokaja kiedy płaczę.

Ref. Mama…

3.Kiedy nie ma taty,mamy,wszyscy sobie pomagamy,

i choć czasem sprzątać nie ma komu,jest wesoło w moim domu.

Ref. Mama…

PRZESYŁAMY MOC TULASKÓW I BUZIAKÓW ORAZ MOC POZYTYWNYCH MYŚLI W TEN TRUDNY DLA NAS WSZYSTKICH CZAS.

EWA MARIOLA

PONIŻEJ PROPOZYCJE ZABAW, KTÓRE UMILĄ POBYT W DOMU

Temat kompleksowy:Kraina Marzeń

                                               04.05-08.05.20

1.Rozmowa kierowana:Co to są marzenia?

– Czy macie marzenia?

– Czy wszystkie marzenia się spełniają?

– Czy marzenia są potrzebne?

– Po  co są marzenia?

2.Słuchanie bajki :,,O Rybaku i złotej rybce’’- marzenia i chciwość,rozmowa w oparciu o opowiadanie.

3.Zabawa dydaktyczna:,,Który z kolei?’’ Ustawiamy kilka kolorowych kubków,pytamy dziecko jakiego koloru jest pierwszy kubek, drugi,trzeci itd. Następnie dziecko słucha poleceń:włóż kredkę do pierwszego kubka,trzeciego itd.,przenieś pierwszy kubek na półkę,trzeci itd.

4.Zabawa zręcznościowa:,,Łowimy rybki’’ .W miseczce z wodą pływają plastikowe nakrętki. Dziecko trzymając w obu rękach patyczki ( np. od lodów) wyjmuje patyczkami nakrętki.

5.Co słyszysz?- ćwiczenie słuchowe , rozróżnianie dzwięków z otoczenia: głośnych,cichych,miłych,niemiłych dla ucha- dbanie o własne zmysły.

6.Rybka w akwarium- kolaż z origami. Na białą kartkę dziecko przykleja  rybkę wykonaną z kółek,wokół rybki rysuje morze,przykleja paski niebieskiej krepiny.

7.Zabawa z dowolną muzyką:

– teraz tańczą obie nogi

-teraz tańczy tylko głowa

-teraz tańczą palce u rąk

-teraz tańczy całe ciało

8.Fantazik- rysowanie lub lepienie z plasteliny stworka wg własnego pomysłu ,wymyślenie dla niego imienia.

9.Umiem grać,układać- zabawy wg własnej inwencji  .

10.Spacery po okolicy-korzystanie ze sprzyjającej aury,dostrzeganie piękna otaczającej nas przyrody.

Dziękujemy za  wspaniałe relacje ze wspólnych zabaw i zadań :

ANDRZEJKOWI, MICHAŁKOWI,IDZIE, JULCE W, CZESIOWI,LILCE, ALBINKOWI, DOROTCE, ALEKSOWI, MICHASI , CZARKOWI, GABI

Miło by nam było. Jeżeli nie sprawi kłopotu i znajda Państwo chwilkę na wypełnienie ankiety

Dzieciaki Mleczaki- zaproszenie do quizu końcowego

W związku z niemożliwością przeprowadzenia quizu w przedszkolu zapraszamy do przeprowadzenia wersji quizu dostosowanej do wypełnienia w domu przez przedszkolaka wraz z rodzicem. Quiz znajdą państwo na stronie

http://dzieciakimleczaki.pl/quiz-koncowy/

Instrukcja wypełniania quizu:

1.Quiz składa się z 15 pytań,w każdym pytaniu są dwie odpowiedzi do wyboru.

2.Po dokonaniu wyboru klikamy na poprawną odpowiedz , quiz automatycznie przerzuci nas do następnego pytania.

3.Kiedy skończymy wypełniać quiz,klikamy,,ZAKOŃCZ’’.Następnie wypełniamy formularz wpisując nazwę przedszkola do którego uczęszcza oraz miejscowość, w której znajduje się przedszkole.

Termin wypełniania quizu to 28 kwietnia włącznie.

Dziękujemy

Ewa i Mariola

TEMAT KOMPLEKSOWY

TU MIESZKAM- POLSKA MOJA OJCZYZNA

27.04-01.05.20

  1. Mój pokój – rozmowa – nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
  2. Spacer w pobliżu DOMU z obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
  3. Dywan – stemplowanie wzorów na prostokątnej kartce (korek, nakrętka, zwinięta serwetka, dno butelki plastikowej)
  1. Co to jest „dom”? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia
  2. Dom – konstruowanie z klocków
  3. .Umiem grać, układać – zabawy przy stolikach wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną
  4. Posłuchamy bajeczki – słuchanie wybranej przez dzieci bajki
  5. Chcę porysować – swobodna ekspresja plastyczna
  6. Domy wysokie, małe, kolorowe – wycinanie  – rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
  7. Prawda czy fałsz – zabawa dydaktyczna – rozwijanie myślenia i wdrażanie do odróżniania prawdy od fałszu( zadajemy dziecku pytania typu- Czy trawa jest czerwona?
  8. Lubię- nie lubię – rozmowa o odczuciach, emocjach dzieci
  1. Wieś czy miasto – rozmowa kierowana – wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego; rozwijanie spostrzegawczości; zapoznanie z podobieństwami i różnicami między wsią a miastem
  2. Kostka i ja – zabawa ( rzucamy kostką i powtarzamy tyle razy ćwiczenie ile wyrzuciliśmy oczek na kostce)
  3. Wspólne oglądanie albumów, prezentacji multimedialnych przedstawiających naszą ojczyzną
  4. Kto to jest Polak? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia; budzenie uczuć patriotycznych
  1. Wykonanie flagi narodowej dowolną techniką dowolna i umieszczenie w oknie pokoju
  2. O Lechu, Czechu i Rusie – słuchanie legendy o powstaniu państwa polskiego
  3. Polskie znaki słychać i widać – wyróżnianie sylab/głosek – rozwijanie słuchu fonematycznego
  1. Hymn Polski – słuchanie – rozpoznawanie hymnu narodowego, przyjmowanie właściwej postawy podczas słuchania hymnu

 

TEMAT KOMPLEKSOWY:

Nasza planeta Ziemia

         20.04-24.04

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-ziemi/https://childdevelop.pl/worksheets/tag-detsad/

1.,,Planeta Ziemia’’- oglądanie globusa,wskazywanie lądów,wód,lodowców,zapoznanie z oznaczeniami na globusie.

2.Kolorowanie obrazków przedstawiających różne krajobrazy np. góry,morze, łąkę,las.

3.Słuchanie wiersza,,Mały ekolog’’-wyjaśnienie pojęcia,zwrócenie uwagi,że każdy z nas może być ekologiem.

,,Mały ekolog’’M. Mojsak

Lubię dbać o środowisko i wiem o nim prawie wszystko,

gaszę światło w toalecie,by nie brakło go na świecie.

Jeżdżę tylko na rowerze,bo to służy atmosferze,

nie marnuję także wody,by świat zdrowy był i młody.

Rozmowa na temat wiersza połączona z nauką na pamięć.

4.,,Wyruszamy na wycieczkę’’- zabawa ruchowa. Dziecko wykonuje polecenia:

– idziemy przez las

-przeskakujemy strumyk

-wspinamy się na górę

-zbiegamy z górki

-odpoczywamy po wyprawie

5.Zabawa matematyczna:,,Więcej,mniej,tyle samo’’

Dziecko otrzymuje liczmany( klocki,patyczki itp.).Dorosły kładzie przed sobą liczmany wspólnie przeliczając je z dzieckiem. Następnie mówi,co dziecko ma wykonać:

– połóż przed sobą tyle samo liczmanów

– połóż przed sobą mniej liczmanów

– połóż przed sobą więcej liczmanów

6.,,Drzewo’’- malowanie farbą drzewa:konaru i liści oraz kwitnących kwiatów na drzewach -kwitnący sad -(kwiaty malujemy palcami).

7.,,W ogrodzie’’- zabawa z tekstem(masażyk)

Zosia wzięła łopatkę i grabki-skubanie pleców całą dłonią raz prawą,raz lewą

aby skopać grządki,rabatki-przesuwamy szybko dłońmi wzdłuż boków dziecka

Potem ziemię wygrabiła -grabimy z góry w dół palcami otwartej dłoni

i ostrożnie posadziła-uciskamy piąstkami plecy dziecka

Tu ogórki,tu kabaczki-uciskamy prawą,potem lewą piąstką plecy dziecka

lecz przypełzły skądś ślimaczki- powoli przesuwamy dłonią ku szyi dziecka

i choć były bardzo małe- rysujemy na plecach spirale-ślimaczki

to warzywa zjadły całe-łaskoczemy dziecko

8.,,Słoneczko’’- wykonanie pracy plastycznej,kształcenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę ,wycięte żółte koło,pasek żółtego papieru. Zadaniem dziecka jest wycięcie promieni,ułożenie słońca i przyklejenie na kartkę. Można dorysować oczy,uśmiechniętą buzię.

9.,,Lustro’’-zabawa ruchowa w parach. Jedna osoba jest lusterkiem- odzwierciedla ruch,druga osoba pokazuje,po minucie następuje zmiana.

10.,,Tańcząca wstążka’’-dziecko samodzielnie tworzy układ taneczny do muzyki.

11.,,Motyl’’-rysowanie motyla wg własnego pomysłu.

 

 

W związku możliwością udziału w projekcie MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY poprzez zdalne nauczanie chciałybyśmy zaproponować udział w module MALI PRZEDSIĘBIORCY.

Szanowni Rodzice, miś Tuliś nasz przyjaciel towarzyszył  i pomagał w wykonywaniu zadań w poprzednich modułach. Jesteśmy jedyną grupą w naszym przedszkolu, która wzięła udział w dotychczasowych zadaniach proponowanych przez Misiową Mamę i misia Bruna.

Jeżeli znajdziecie państwo kilka chwil aby zaproponować dziecku wspólną zabawę

ZAPRASZAMY

  1. Zadania plastyczne w dowolnym formacie i technice na temat:

– KIM BĘDĘ?

– PROJEKT BANKNOTU WG. WŁASNEGO POMYSŁU

– PLANOWANIE ZAKUPÓW- LISTA

– PROJEKT BANKOMATU

Można wybrać 1 temat lub kilka, w miarę możliwości. Zdjęcia wykonanych prac proszę przesyłać na Messengera Mariola Sroczyńska

DO PIĄTKU 24 KWIETNIA

  1. Do zaliczenia wystarczą fotki wykonanych prac. OTRZYMAMY ÓSMY CERTYFIKAT!!!!!
  2. PONIŻEJ materiały umożliwiające wprowadzenie w temat

MODUŁ VIII: MALI PRZEDSIĘBIORCY

WPROWADZENIE

Przedsiębiorczość w przedszkolu? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. W ostatnim już module Mały Miś pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.

Razem z Misiem przedszkole realizuje kierunek polityki MEN, jakim jest wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich. Realizacja modułu sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia. Wiodącymi kompetencjami kluczowymi w tym module są kompetencje
w zakresie przedsiębiorczości. W module tym rozwijamy również czytelnictwo – zapoznajemy
z utworami literackimi.

Moduł VIII zakłada promowanie idei przedsiębiorczości wśród dzieci w wieku przedszkolnym oraz przekazywanie im wiedzy z szeroko pojętej edukacji ekonomicznej.

kim-zostane-gdy-dorosne-cz1-pd-184-4419

kolekcjoner-monet-opowiadanie-184-1889

plakat-liczymy-zabawki-184-3002

 

ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY.

POZDRAWIAMY SERDECZNIE

EWA I MARIOLA

 

Temat kompleksowy:

Zwierzęta na wsi

14.04-17.04.20

http://www.zyraffa.pl/aktualnosci/nr/288

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjnehttp:/

/boberkowy-world.blogspot.com/https://www.matzoo.pl/

1.Słuchanie wiersza,,Na wsi”
 
Po podwórku chodzą kurki, bardzo ostre ich pazurki,
każda w ziemi czegoś szuka, znaleźć ziarnko ,to jest sztuka !
Dalej w głębi jest sadzawka , wokół niej zielona trawka,
pędzą po niej oszalałe , hałaśliwe gąski białe.
A w zagrodzie małe świnki ,wesolutkie mają minki,
wciąż biegają, pochrumkują , widać dobrze się tu czują.
Środkiem dumnie sunie krowa ,na pastwisko iść gotowa,
bo na wieczór każdy czeka , żeby dała dużo mleka.
Jeszcze w stajni stoją konie,gospodarze dbają o nie,
karmią, czyszczą i siodłają, leśne ścieżki objeżdżają.
Ale najważniejszym w tym rejonie,
nie są krowy ani konie,
tylko wierny piesek Burek, władca wiejskich podwórek!
 
Odpowiadanie na pytania:
-kto chodzi po podwórku?
-czego szukają kurki?
-kto pędzi po zielonej trawce?
-jakie zwierzęta są w zagrodzie?
-co robią,jak się czują?
-jakie zwierzę chce iść na pastwisko?
-jakie zwierzę daje mleko?
-o kogo dbają gospodarze w stajni?
-jak gospodarze dbają o konie?
-kim jest Burek?
 
2.Zabawa naśladowcza:Parada zwierząt:
-konie:bieg z głosem:i-ha,ha,i-ha,ha
-krowa:wolny chód z głosem:muu,muu
-kaczka: chód z przechyłem bocznym i głosem:kwa,kwa
 
3. Co nam dają zwierzęta?-poznanie produktów odzwierzęcych.Przygotowujemy zbiór produktów pochodzenia zwierzęcego: mleko,ser,jaja, wełniany sweter, motek wełny,poduszka z pierza.Dziecko określa cechy produktu i od jakiego zwierzęcia pochodzi.
4.Wełniany koralik-wykonanie koralika z wełny poprzez filcowanie na mokro- doskonalenie motoryki małej .
 
5.Kaczka-malowanie farbą plakatową.
 
6.Chcę porysować-swobodne ekspresję plastyczne .
 
7.Taki sam-zabawa dydaktyczna .Przygotowujemy po dwa identyczne przedmioty,ale do ręki dziecko dostaje tylko jeden ( np .dwa klocki,dwa flamastry,dwie kredki),drugiego przedmiotu dziecko szuka .
 
8.Ćwiczenie oddechowe:marsz po obwodzie koła wznosy ramion przodem w górę-wdech, następnie opusty przodem w dół-wydech .Powtarzamy kilkakrotnie.
 
9. Co to jest nabiał?-rozmowa w oparciu o własne doświadczenia i zgromadzone produkty (mleko,ser, masło, jogurt itp.) Degustacja produktów z mleka,np.robimy koreczki z sera,przygotowujemy koktajl z maślanki,jogurt owocowy,
shake.
 
10.Zabawa z piosenką,, Miała baba koguta”
Miała baba koguta, koguta, koguta, wsadziła go do buta,do buta siedź.O mój miły kogucie, kogucie, kogucie, kogucie, kogucie, kogucie,jakże ci tam w tym bucie,w tym bucie,w tym bucie ,w tym bucie siedź.
Miała baba indora,indora,indora, wsadziła go do wora,do wora hej.
O mój miły indorze, indorze,indorze,indorze,indorze, indorze,czy ci dobrze w tym worze,w tym worze,w tym worze,w tym worze jest .
(Piosenki dla dzieci,Malec tv)
Dziecko wystukuje,wyklaskuje rytm:Mia-ła,ba-ba- ko-gu-ta,kog-uta, ko-gu-ta
 
12.Zabawa z lusterkiem: Kotek lubi mleko
dziecko robi miny:kotka smutnego, głodnego,wystraszonego, wesołego
głodny kotek szuka mleka-poruszanie językiem w górę,w dół,w prawo,w lewo
spragniony kotek pije mleko-dotykanie szybkie językiem na przemian dolnej i górnej wargi
najedzony kotek oblizuje się

ŻYCZYMY RADOSNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

SMACZNEGO JAJKA I MOKREGO DYNGUSA

EWA MARIOLA

Dziękujemy za  wspaniałe relacje ze wspólnych zabaw i zadań :

ANDRZEJKOWI, MICHAŁKOWI,IDZIE, JULCE W, CZESIOWI,LILCE, ALBINKOWI, DOROTCE, ALEKSOWI, MICHASI , CZARKA, GABI

2020-4-latek-zabawy-z-porami-roku-grafomotoryka-01-str[26-32]

ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY I DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI

NADAL PROSIMY O DOKUMENTOWANIE SWOICH PRAC NA STRONIE https://www.facebook.com/Przedszkole-Weseli-Sportowcy-1559721184287197/

DZIĘKUJEMY ZA DOTYCHCZASOWE ZDJĘCIA. JESTEŚMY POD WRAŻENIEM.

BRAWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Propozycje do wykorzystania

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/kwiecien/wielkanoc/karty-pracyw1/

https://oliloli-newlife.com/2020/03/kolorowanki-dla-dzieci-do-pobrania-i-wydruku.html?fbclid=IwAR2k3hGg3g03bNtiaAE9XWN_u_fFZ7XVEw3K0pFjJt5vEMzEfhGBJTTbTF0

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIELKANOC

6.04-10.04.20

  1. Sztućce – zabawa dydaktyczna – utrwalanie nazw sztućców, rozróżnianie wielkości i przeznaczenia np. – Czym kroimy mięso? Połóż nóż obok dużej łyżki. – Masz nóż, czego jeszcze potrzebujesz, aby jeść ziemniaki z kotletem? Układamy sztućce – zabawa utrwalająca rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony.  Następnie  prosimy dzieci o ułożenie sztućców: połóż nóż z prawej strony talerza. Obok noża połóż widelec. Wskazane powtarzanie zabawy.
  2. Kuchenna orkiestra – gra na nietypowych instrumentach         – kształcenie wyobraźni muzycznej poprzez własną ekspresję          i odtwarzanie i tworzenie dźwięków na niekonwencjonalnych            instrumentach muzycznych
  1. Zabawa- Kanapka Jedna kromeczka, ( lekki ucisk całą dłonią ) Druga kromeczka, ( lekki ucisk całą dłonią ) Masła odrobinka ( całą dłonią koliste ruchy smarowania ) I plasterek szynki, ( rysowanie palcem plasterka ) Do tego rzodkiewka, ( rysowanie palcem kółka ) A na deser marchewka. ( rysowanie palcem podłużnego kształtu)
  2. Nakrywamy do stołu – zabawa dydaktyczna – poznanie zasad nakrywania do stołu, nabywanie samodzielności
  3. Wspólne rysowanie – zabawa integracyjna – rozwijanie sprawności manualnych, wzbogacanie słownictwa, integrowanie grupy. Rodzic wraz z dziećmi  na kartce A3 (lub większej) rysuje kształt chmury (lub kropli deszczu). Kartkę podaje dziecku , które obrysowuje chmurę wewnątrz lub zewnątrz. Kartka wędruje do kolejnych osoby, rysujących kolejne wewnętrzne lub zewnętrzne chmury. Rysowaniu towarzyszą komentarze: – narysowałeś większą chmurę, – narysowałeś mniejszą chmurę, – narysowałeś ciemniejszą chmurę, – narysowałeś jaśniejszą chmurę
  4. Jak pachną święta –ćwiczenie aparatu oddechowego (wdech nosem – wydech ustami) Dzieci poznają wygląd, zapach i nazwy wybranych przypraw (ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki, skórka pomarańczowa itp.).
  1. Przenieś jajeczka – ćwiczenie podniebienia miękkiego Za pomocą słomki, wciągając powietrze, dzieci przenoszą papierowe jajeczka z tacy do koszyczka.
  2. .Wesoły zajączek – zabawa ruchowa ( rzucamy kostkę np. zajączek podskakuje 4 razy i my też; zajączek robi 2 obroty i my też, zajączek robi 6 przysiadów i my też. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  3. Kraszanki – ulepianki – lepienie z dowolnej masy plastycznej (plastelina, masa solna, modelina, ciastolina, inne masy, gotowe lub wykonane) – wdrażanie do precyzji i rozwijanie prawidłowego napięcia rękI
  4. .Umiem grać, układać – zabawy przy stolikach wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry, układanki, puzzle)
  5. Zajęcia wspólne z rodzicami – zdobienie jaj. Dzieci i rodzice oglądają zbiór pisanek zdobionych zgodnie z tradycją (malowane woskiem, skrobane), poznają kolorystykę i wzornictwo, a następnie korzystając z dostępnych materiałów wykonują pisanki styropianowe, wydmuszki, z jaj gotowanych na twardo
  6. Kurczątko, zajączek, baranek – kolorowanie – rozwijanie sprawności manualnych i samodzielności Świąteczne przygotowania – opowieść ruchowa
  7. Taniec kurcząt w skorupkach – M. Musorgski (CD) – słuchanie i rozmowa na temat melodii – Zamknijcie oczy i posłuchajcie; słyszycie, jak bawią się kurczątka? – Jaka jest melodia: wesoła/smutna, wolna/szybka
  8. Chcę porysować – swobodna ekspresja plastyczna Mazurek  – malowanie, rysowanie – utrwalanie znajomości nazw figur i rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  9. Mazurek  – układanie z figur geometrycznych – utrwalanie znajomości nazw figur i rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej Dzieci otrzymują kartki A5 (wielkość zeszytu) lub A4 (kartka xero) oraz plastikowe lub wycięte z papieru figury geometryczne i układają na kartkach wzory mazurków.
  10. Serwetka – wycinanie według własnych pomysłów – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i porządkowanie miejsca pracy Dzieci wycinają serwetki z kolorowego papieru. Rodzic pomaga w składaniu papieru na części
  1. Wielkanocny obrazek – wykonanie pracy plastycznej techniką collage – poznanie wybranych elementów tradycji wielkanocnych; rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej; zachęcanie do starannego wykonania pracy plastycznej

Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy!

 Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka.

 Bardzo je lubimy, w koszyczku ułożymy.

 Do koszyczka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy.

 Więc jajeczko i kiełbaska, trochę szynki no i babka

             Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała.

            Teraz kosz na stół stawiamy i dokoła zasiadamy

                            Już Wielkanoc mamy!

ŻYCZYMY WIELU WSPANIAŁYCH CHWIL W GRONIE RODZINNYM PRZEPEŁNIONYCH ZABAWĄ, UŚMIECHEM I NADZIEJĄ NA LEPSZE JUTRO.

PRZESYŁAMY MOC TULASKÓW , BUZIACZKÓW I

100000000000 UŚMIECHÓW.

POZDRAWIAMY

EWA KOWALSKA

MARIOLA SROCZYŃSKA

KAŻDY DZIEŃ MOŻE BYĆ CIEKAWY

Propozycje zadań do wykonania. W miarę możliwości doskonalimy umiejętności.

Pozdrawiamy

Ewa Kowalska

Mariola Sroczyńska

30.03- 3.04.20

Temat kompleksowy: Dbamy o zdrowie

1.Produkty do jedzenia – wycinanie z gazet – rozwijanie myślenia; wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

2.Umiem grać, układać – wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry, układanki, puzzle)

  1. Co to jest „zdrowie”? – burza mózgów – rozmowa w gronie rodzinnym ,aktywizowanie myślenia dzieci; poszerzanie wiedzy ogólnej
  2. Posłuchamy bajeczki – słuchanie (oglądanie) wybranej przez dzieci bajki
  3. Nudzę się – gimnastyka buzi i języka – usprawnianie narządów artykulacyjnych. Dzieci wydymają wargi, prychają, powoli nabierają powietrza i powoli je wypuszczają, oblizują usta, ziewają.
  4. Chusteczka – zabawa z chusteczką – usprawnianie aparatu oddechowego i nabywanie umiejętności korzystania z chusteczki podczas kataru. Dzieci otrzymują jednorazowe chusteczki, które rozkładają przed sobą, dmuchają w nie, podrzucają i łapią, wydmuchują nos i wyrzucają do kosza
  5. Śmiech, to zdrowie – zabawa integracyjna z elementem śmiechoterapii Dzieci siedząc w kręgu śmieją się cicho, a później głośno wymawiając: ha, ha, ha; hi, hi, hi; ho, ho, ho; he, he, he. Następnie dzielimy się na dwa zespoły, z których jeden śmieje się na ha, ha, ha, a drugi mu odpowiada: hi, hi, hi.
  6. Moje serduszko – zabawa badawcza: słuchanie bicia serca i pulsu; doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała.Zabawa w parach, gdzie jedno dziecka słucha bicia serca drugiego oraz indywidualnie- każde dziecko przykłada rękę i sprawdza bicie własnego serca i pulsu. Badanie przeprowadzamy w stanie spoczynku, a następnie po wykonaniu kilku podskoków, pajacyków, aby dzieci zauważyły różnicę w tempie uderzeń przed – i po aktywności fizycznej. Rodzice wyjaśniają znaczenie serca dla zdrowia i życia.
  7. Słuchanie opowiadania  – Dobre SERCE -rozwijanie empatii.

Kacper pomaga mamie robić zakupy. Ale chyba raczej przeszkadza, bo ciągle słychać: – Mamo, kup mi SpongeBoba! Mamo, kup mi tą śmieciarę! Mamo, kup mi hulajnogę! Pomysły Kacpra zmieniają się cochwilę, a mama wie, że Kacper jest zniecierpliwiony i trzeba wracać do domu. Ale w domu Kacper, już od kilku dni domaga się hulajnogi. Nawet w przedszkolu wszyscy wiedzą o marzeniu Kacpra. i sąsiadka, pani Ola też wie. Nawet pytała, jakiego koloru hulajnogę chce mieć. Wiadomo, że zieloną. To przecież najfajniejszy kolor na świecie! a dzisiaj Kacper wchodzi do swojego pokoju, a tam…zielona, zieloniutka hulajnoga! Jego wymarzona! Własna! Tym razem chłopca nie trzeba było namawiać do jedzenia. Połknął w mig i z hulajnogą pobiegł na podwórko. Gdzie te dzieciaki? Muszę im pokazać co mam! i Kacper jedzie na hulajnodze i odpycha się i jeszcze szybciej. Ojej! Chłopiec nie zauważył leżących kamieni i proszę, co się stało. Hulajnoga ma urwane kółko, a Kacper -rozbity łokieć. Dzieciaki się śmieją, tylko Szymon – nie. – Kacper, wiesz co– mówi Szymon. Dopóki twoja hulajnoga nie będzie naprawiona, pożyczę ci swoją. Będziemy jeździć na zmianę. a moja też jest ładna, prawda? Ma zielone paski.

Wyjaśniamy dziecku pojęcia: on ma wielkie serce, człowiek o dobrym sercu i zachęca do troszczenia się o innych, pomagania innym., szanowania innych.

10. SERCE – wyklejanka kolorowym papierem. Przygotowujemy zróżnicowanej wielkości, wycięte sylwety serc. Dzieci wybierają sylwetę i odrywając kawałki kolorowego papieru wyklejają nimi serce.

ZAPRASZAMY do wspólnej zabawy, utrwalania umiejętności i zdobytej wiedzy.

Nadal realizujemy podstawę programową

1,Przygotowujemy wspólnie z rodzicami sałatkę jarzynową

2. Zakładamy hodowlę rzeżuchy, fasoli, cebuli

3.Praca plastyczna na temat: Wiosenny krajobraz

4. Bańki mydlane- ćwiczenie usprawniające narząd mowy

5. Wiosenna kanapka wykonana przez przedszkolaka

Zachęcamy do wysyłania fotek z wykonanymi zadaniami( ZA POMOCĄ MESSENGERA LUB WIADOMOŚCI FACEBOOK). Fotografie będą umieszczane w komentarzach na stronie FACEBOOK WESELI SPORTOWCY.

PRZESYŁAMY MOC POZDROWIEŃ

Ewa Kowalska

Mariola Sroczyńska

Następne propozycje już w poniedziałek

MARZEC/ KWIECIEŃ

Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne

1.Będziemy kształcić poczucie współodpowiedzialności za naszą planetę i wyrabiać nawyki proekologiczne.
2.Będziemy rozmawiać o zdrowym odżywianiu .
3.Weźmiemy udział w zabawach badawczych:Brudna czy czysta woda oraz Co się kryje w jajku?
4.Ćwiczę moje ciało-improwizacje ruchowo- taneczne pomogą nam kształcić wyczucie przestrzeni.
 5.Będziemy nabywać umiejętności
prawidłowego liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
6.Urządzimy konkurs:Coś z niczego-twórczy recykling.
7.Zapoznamy się z tradycją Świąt Wielkanocnych.
 

PIOSENKA

Zając długie uszy ma

tra la la,tra la la ,
nosek słodki ,oczka dwa,
hopsa,hopsa sa.
Każdy zając skacze hop,
Hop,hop,hop,hop,hop,hop,
jeden skok , drugi skok
teraz wszyscy hop .
(Muzolaki,piosenka wielkanocna)
 
WIERSZ
Czy to mały,czy to duży, każdy wie,co przyrodzie służy.
W lesie nie krzyczymy, nigdy nie śmiecimy.
W domu taką mamy modę , że oszczędzamy wodę.
Śmieci zawsze się sortuje, przecież nic to nie kosztuje.
Bo gdy czysto jest wokoło wszyscy się ucieszą.
Pszczółki brzęczą,motyl lata , ptaszek śpiewa,a dokoła szumią drzewa.
 
 
 
 

ROZPOCZYNAMY UDZIAŁ W PROJEKCIE- MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY.

MIŚ TULIŚ BĘDZIE ODWIEDZAŁ KAŻDY DOM NASZEGO PRZEDSZKOLAKA. PROSIMY O ZAOPIEKOWANIE SIĘ NASZYM PRZYJACIELEM. CZYTAMY KSIĄŻKI TULISIOWI, DBAMY O NIEGO .MIŚ LUBI SPACERY I WSPÓLNE ZABAWY.

NA KARTCE 1. OBRYSOWUJEMY DŁOŃ DZIECKA

NA KARTCE 2. WYKONUJEMY DOWOLNĄ TECHNIKĄ RYSUNEK

MIŚ TULIŚ CHCE ODWIEDZIĆ WSZYSTKIE PRZEDSZKOLAKI W NASZEJ GRUPIE, DLATEGO MOŻE PRZEBYWAĆ W KAŻDYM DOMU 1- 3 DNI.

PRZYPOMINAMY O DOSTARCZENIU BIAŁYCH KOSZULEK .

 

BAWIMY I UCZYMY SIĘ

WYPRAWKA 4 LATKA

GRUPA 3 KOLARZE

POPROSIMY O DOSTARCZENIE:

2 PUDEŁEK CHUSTECZEK HIGIENICZNYCH

1 MOKRY PAPIER TOALETOWY

PODPISANY – MAŁY RĘCZNIK

                • KUBEK, SZCZOTECZKĘ DO ZĘBÓW
                • WORECZEK Z MATERIAŁU Z KOSZULKĄ I KRÓTKIMI SPODENKAMI LUB GETRAMI
                • WORECZEK Z AWARYJNYMI UBRANIAMI 🙂

ZAPRASZAMY W ŚRODĘ 4 WRZEŚNIA NA ZEBRANIE ORGANIZACYJNE, KTÓRE ROZPOCZNIE SIĘ O GODZINIE 17.00.

KARTY PRACY „ CZTEROLATEK. RAZEM BAWIMY SIĘ” ZOSTAŁY ZAMÓWIONE. JUŻ DO NAS JADĄ.

PROSIMY O PRZYGOTOWANIE 69 PLN.

DO ZOBACZENIA

NAUCZYCIELKI EWA I MARIOLA