Rok Szkolny 2020/ 2021

                   

     

      

   Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na grudzień

1.Zapoznamy się z charakterystycznymi cechami zimy oraz pięknem zimowego krajobrazu.

2.Będziemy porównywać wielkości ,używać określeń :duża,mniejsza,najmniejsza.

3.Będziemy kształcić wypowiedzi wielozdaniowe związane z ilustracjami.

4.Zapoznamy się ze skutkami niedbania o nieporządek i czystość w najbliższym otoczeniu.

5.Będziemy kształcić umiejętność panowania nad  własnym ciałem podczas ćwiczeń o zachwianej równowadze.

6.Zapoznamy się z techniką collage oraz malowania świecą.

7.Będziemy doskonalić stosowanie liczebników porządkowych.

8.Przybliżymy sobie tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia oraz Nowym Rokiem.

                        ,,Wieczór wigilijny’’ D. Kossakowska

Kiedy na niebie gwiazdka rozbłyśnie ,

to do wieczerzy siadamy.

Piękna choinka ,stół z potrawami,

a my kolędę śpiewamy.

W stajence Jezus dziś się narodził,

pasterze go odwiedzili.

Z pokłonem przyszli też Trzej Królowie

i dary hojne złożyli.

A my z opłatkiem wśród swych najbliższych,

życzenia sobie składamy.

I wszyscy razem dziś się cieszymy,

że święta wspólne mamy. 

                             ,,Zaczarowany śnieg’’

Kiedy nadchodzi pora zimowa,

to każda chmurka coś w sobie chowa.

Biały ,bialutki,lekki ,leciutki,

zaczarowany śnieg.

Śnieżne aniołki już przyleciały,

i z każdą chmurką zatańczyć chciały.

A wtedy padał lekki,leciutki,

zaczarowany śnieg.

A gdy aniołki się zatrzymały,

to zobaczyły ,że świat jest biały.

Bo wszystko przykrył lekki,leciutki,

zaczarowany śnieg.

       Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na listopad

1.Zapoznamy się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią:

deszcz,wiatr,mgła.

2.Utrwalimy części garderoby noszonych w różnych porach roku.

3.Utrwalimy i  poszerzymy wiadomości o przedmiotach  poprzez rozwiązywanie zagadek 

podkreślających charakterystyczne cechy danych przedmiotów.

4.Zapoznamy się z nowa techniką plastyczną ,,mokre na mokrym’’.

5.Będziemy kształtować pojęcie liczby w zakresie 6 oraz umiejętność liczenia.

6.Będziemy kształtować umiejętność tworzenia prostych zdań i dzielenia ich na słowa.

7.Zapoznamy się z różnymi rodzajami wag,w szczególności z wagą szalkową.

8.Będziemy kształtować umiejętność słuchania muzyki poważnej oraz wyobrazni muzycznej

poprzez improwizację ruchową i plastyczną.

9.Poznamy skutki nadmiernego spożywania słodyczy.

                                            ,,Dbam o zdrowie’’

Chcesz być zdrowy i wesoły ,

tak jak mały Krzyś?

Musisz zasad tych przestrzegać

zawsze – już od dziś.

Jedz owoce i warzywa ,

bo w nich witaminy.

Wszyscy o tym wiedzą,

chłopcy i dziewczyny.

Jedz śniadanie z rana,

by mieć dużo siły.

By zabawa i nauka

przyjemnością były.

Gdy z przedszkola wracasz

i masz wolny czas,

ruszaj na wycieczkę.

Czeka park i las.

Wiosną spacer,latem biegi,

zimą narty,sanki.

Każde dziecko ci to powie,

że sport to jest zdrowie.

,,Czy ty chcesz być zdrowy?’’

– Czy ty chcesz być zdrowy?

– Chcę!

– To musisz zdrowo jeść

– Tak,tak.

– I codziennie gimnastykować się

– Wiem.

Ref. Raz i dwa,raz i dwa…

-Czy ty chcesz być zdrowy?

– Chcę!

– To musisz nabiał jeść

– Tak,tak.

– Sery i jogurty,

pić dużo mleka też.

-Wiem.

Ref. Mniam,mniam,mniam…

-Czy ty chcesz być zdrowy?

-Chcę!

– Owoce co dzień jedz

Tak,tak

I niech dużo warzyw

w twym brzuchu znajdzie się .

-Wiem

Mniam,mniam,mniam….

Czy ty chcesz być zdrowy?

Chcę!

Dużo uśmiechaj się

Tak,tak

Śmiej się do każdego,

śmiech także zdrowiem jest.

Wiem.

Ha,ha,ha,ha…

              Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

1.Będziemy kształtować umiejętności właściwego współżycia w grupie,właściwych relacji między dziećmi.

2.Będziemy nabywać umiejętności analizowania treści utworu ,charakteryzowania bohaterów.

3.Zapoznamy się z rolą wiatru w przyrodzie (rozsiewanie nasion) i życiu człowieka.

4.Przedstawimy charakterystyczne cechy jesieni za pomocą plastycznych środków wyrazu.

5.Poznamy korzyści jakie człowiek czerpie z lasu.

6.Wezmiemy udział w improwizacjach ruchowych:,,Taniec jesiennych liści’.’

7.Zapoznamy się z różnymi rodzajami zapasów i przetworów,jakie ludzie gromadzą na zimę.

8. Będziemy kształtować postawy opiekuńcze wobec przyrody ,budzenie odpowiedzialności za jej stan.

                                    ,,Jesień’’ D .Kossakowska

Już się jesień rozpoczyna,

cicho szumią  leśne drzewa.

Wśród gałęzi rozłożystych,

mały ptaszek już nie śpiewa.

Ciemne chmury mkną po niebie,

krople deszczu wciąż spadają.

A w kałużach ,jak w lusterkach,

tam się wrony przeglądają.

Słońce znika za chmurami,

mgła suche trawy przykrywa,

z drzew spadają owoce,

w spiżarni warzyw przybywa.

Wiatr wygrywa nam piosenki,

czasem gwiżdże ,czasem śpiewa.

Do melodii wietrzykowej,

liście już spadają z drzewa.

                                                  ,,Przyszła jesień ‘’

Przyszła jesień do przedszkola

stanęła na progu (3x)

zapytała jesień dzieci:

czy wejść do was mogę(2x)

hej.

Nie,nie możesz ,my nie chcemy

cię tu widzieć pani(3x)

bo jak wejdziesz do przedszkola

naśmiecisz listkami (2x)

hej

Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień

1.Przypomnimy sobie ustalone wspólnie zasady bezpiecznej zabawy.

2.Wspólnie wypracujemy sposoby radzenia sobie ze złym humorem,złością.

3.Utrwalimy zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię oraz poruszanie się po chodniku.

4.Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni: nad,pod,na,po prawej stronie,po lewej stronie.

5.Będziemy rozwijać umiejętności odwzorowywania.

6.Poznamy możliwości liczenia na zbiorach zastępczych( palce).

7.Spróbujemy ułożyć zagadki słowne na podstawie obrazków.

8.Będziemy konstruować i rozgrywać prostą grę-ścigankę.

                         ,,Zabawy przedszkolaków’’ D. Kossak

Rok przedszkolny rozpoczęty.

Wszyscy się cieszymy,

że w przedszkolu już od rana są koledzy mili.

W naszej grupie jest wesoło.

Zgodnie się bawimy.

Po skończonej zabawie ,porządek robimy.

Lalki,misie ,samochody na miejsce wracają.

Książki,puzzle,układanki

też swą półkę mają.

Dzieci wiedzą co to znaczy

bezpieczna zabawa.

Bezpieczeństwo w przedszkolu

bardzo ważna sprawa.

                              ,,Muzykanci konszabelanci’’

1.Jestem muzykantem ,konszabelantem

   My muzykanci, konszabelanci

   Ja umiem grać i my umiemy grać

   A na czym ?

   Na pianinie 

   A pianino ino,ino,a pianino,ino,ino,

   a pianino ino,ino,a pianino,bęc.

2.Jestem muzykantem,konszabelantem

   My muzykanci,konszabelanci

   Ja umiem grać i my umiemy grać

   A na czym?

   Na flecie

   A na flecie fiju,fiju,a na flecie fiju,fiju,

   a na flecie fiju,fiju,fiju,fiju,fiu.

3.Jestem muzykantem,konszabelantem

   My muzykanci konszabelanci

   Ja umiem grac i my umiemy grać

   A na czym?

   Na skrzypcach

   A na skrzypcach dylu,dylu,a na skrzypcach

   dylu,dylu,a na skrzypcach dylu,dylu

   dylu,dyludu.


https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA